snö promenad å julgran

Hej.

så idag har ja å L bakat pepparkakor, ett pepparkakshus å en traktor, å lite små andra pepparkakor.... blev lite anorlunda kakor i år när ja inte hittade igen mina riktigar figurer, så de blev tåg, björnar, hjärtan, bilar å lastbilar istället =*) men dom går att äta ändå!
sen har vi varit ute en stund i snön å linus va helt farsinerad över de, han hade sina riktiga skor på sig å satt på marken å pillade =*) älskling!!...
så nu ikväll har vi klätt granen!... ja jag vet att de säkert är många nu som tänker - att de va tidigt!!! å ja jag håller med, när ja va liten klädde vi den dagen innan julafton, men i år tänkte ja så här : klädde den av 2 anledningar. Den första är att vi har lite olika ställen att far till runt jul så vi måste ju hinna njuta lite av den, å för de andra så är de ett bra sätt att lära L att man inte får röra den, för jag är av den åsikten å tanken att om man inte utsätts för "frestelsen" så kan man inte heller lära sig att låta bli!!! ja de är min tanke iallafall!!

 årets julgran
 Våra adventsljus!
 Min egna lilla pepparkaka
 julpyntning
 när vi va ute =*)


japp de va våran dag de!
PUSS

Kommentarer