skomakaren

Äntligen fredag, ikväll ska vi äta bakadpotatis med räkröra å entrecote hoppas de är lika gått som de låter!!!

jaha igår då, då va vi in till stan å handlade lite, Linus fick en ny leksak... känns kul att "skämma" bort han lite när man kan!!! själv hittade ja 2 par skor =*) va jätte fina å ganska billiga med =*) härligt, så nu kan ja ställa bort mina gympisar å vara höst å vinter bered... funderade också på om ja skulle ha köpt mig en ny vinter jacka, men kom fram till i mitt lilla huvud att den jackan kommer GARANTERA att se ut som min gamla å då kan ja lika bra ha kvar den gamla!!! sen for vi ner på stan å skulle lämna in karlns nya skor till en skomakare å när vi kom in å jag plockade upp skorna så säger han :
- Men du!!!
ja fattade inget :P...
ja förklarade va T vill ha gjort på skorna å han fattade va jag menade
Han: Jag vet precis vilken sula han ska ha!
        Ja! de kommer att bli snyggt! (pratade lite med sig själv)

han tittade länge på skorna å vände dom fram å tillbaka å så säger han
- Får jag ta ett kort på dom? Måste visa pappa.
jag - ja vist kan du göra de.
han stälde upp skorna å tog fram mobilen å tog 2 kort på dom.
han fortsatte å titta å vända på dom sen säger han
-. ja,ja,ja, jag är helt stum! Aldrig sett nå så fina, vilka färger!!, va är de för storlek... ojojoj.....
sen visar han mig ett par svarta med lite vitt ormskin på å säger
- De är sånna jag är van vid. Vars har han köpt dom här?
jag - Ja han beställde dom på nätet, vet inte vad sidan heter.
han - ja dom va riktigt fina, dom är nog klara till veckan
så fick han mitt nummer så skulle han skicka ett sms när dom va klara. Så när ja va på väg ut så säger han
- De kan ju hända att dom försvinner i verkstan, å skrattar.
HAHA ja skrattade också å va riktigt glad att ja for till han å han fick nå å drömma om =*) haha!!

ja de va mitt roliga möte med en jätte trevlig skomakare =*)
 T`s skor

sen åkte vi hem å gjorde lite mat å väntade på <3at... blev lite svensson svensson igår också... kanske blir nå alfapet ikväll, ja vi får se.

Å kalaset i helgen blev inställt på grund av ett sjukt födelsedagsbarn. men han har ju sina presenter kvar. KRYA på dig Philip!!!

näe om man skulle fått nå gjort idag då!!
Dagens mening:
Du har all energi du behöver

PUSS


Kommentarer