film tajm

Hej.

igår hade ja å underbara Johanna filmkväll. vi for först på statiol å hyrde filmen shoo bre köpte lite gott å så åkte vi hem till oss å skulle se. men då fungerade de inte att se på ps3:an.... hmmmm funderade ett tag å kom på att vi har je en gamla dvd i källaren, så ja for ner å hämtade den, men lyckades inte koppla in den i tv:n å sen visste ja inte vars dosan va för vi tog förgivet att de va en engelsk film vi hade hyrt.... men då kom ja på att de går ju att koppla in datorn i tv:n å kanske se via den? japp ja satte igång å greja å efter ett litet snabbsamtal med hjärtat så lyckades vi få både bild å ljud på tv... å då upptäcker vi att de va ju en svensk film vi hade hyrt hahhahaha.... vi skrattade ett tag å började se filmen, va lite rörig visste inte riktigt från början vilka alla va. men kan inte säga att den va dålig heller... va mitt i mellan. sen när vi sett den färdigt så såg vi på Jag saknar dig, vi satt å små snörrvlade lite under filmen. Är verkligen en sorglig film, men samtidigt är den bra!!!!! Man får verkligen en tanke ställare hur fort livet kan ta slut!

Begravningslåten ur filmen:

Vem fan är Gud att dömma? Döda ett liv sådär, på ett ögonblick Säg vem fan är Gud att dömma?
Så jag bygger en egen bro nu För mannen vi ber till, han bara jävlas med oss Så jag bygger en egen tro nu
Vem fan är Gud med elden? Allt som vi trott på, har brunnit upp Säg vem fan är Gud med elden?
Jag saknar dig Jag hatar dig Jag saknar dig Jag hatar dig Jag saknar dig Jag hatar dig Jag saknar dig Oh, jag hatar dig Jag saknar dig Jag saknar dig Jag hatar dig Jag saknar dig Jag saknar dig Jag saknar dig Jag hatar dig Jag saknar dig Jag saknar dig Jag saknar dig Jag saknar dig
Jag saknar dig

kanske inte en låt man ska spela i kyrkan men ja tycker den e så bra. 
så har ni nån tid över å vill se en bra film tycker ja absolut ni ska se den.


minns när ja å annica va små (eller även nu) å älskar Astrid Lindgrens film - Allra käraste syster!!!
hon är verkligen min allra käraste syster!!

näe nu ska ja se på Emil med linus. 
ha en bra dag!
PUSS

Kommentarer