Mars

Hej.
Då har vi hunnit in i mars.
Idag är de ostkrokens dag om någon känner för att fira den.

Måndags såg jag och hjärtat på tunnelbanan för er som inte vet vad det är så handlar det om ordningsvakter som jobbar i tunnelbanan i Stockholm. Blev så ARG när jag såg de,  de va en ung tjej som kom in där å va jätte full, stod några ordningsvakter och tittar på hennen när de plötsligt kommer fram en kille som börjar pussa på henne å tafsar. Ordningsvakter griper in och killen kände inte ens tjejen! Fattar inte hur folk kan tro att dom har rätt att göra så mot någon annan, tur vakterna va där, vill inte ens tänka på va den tjejen hade kunnat vara med om den kvällen om hon inte fått hjälp. FY FAN säger jag bara!!!!!

I helgen va L hos mormor och morfar och busade med Ymer och handlade leksaker på barnenshus :*D... L är helnöjd över sina saker en traktor och en skoter som han kör hela tiden så vi fick byta batteri i skotern idag. Ja å hjärtat hade en super mysig helg, på fredagen efter att ja å L hade handlat och lämnat han hos mormor åkte ja hem och gjorde i ordning lite mat sen kom Patte och Johanna på middag, en trevlig kväll som vanligt ♡ älskade vänner! Sen på lördag när vi vaknat och packat väskan så blev de en tur på skotern upp på knösen å grillade korv och spelade kort. Sen åkte vi hem bytte om lite å sen for vi å köpte en ny film att titta på.
På söndagen bar de av till mami å papi och hämtade igen vår guldklimp.

Måndan blev de VAB för Thomas för att jag skulle iväg på rus-samtal med chefen som alltid har så underbart snälla saker att säga om en. Hon tycker att jag är en rak och sociala tjej som aldrig är negativt eller inte vill prova nya saker. Känns otroligt bra.
Igår vare jobb och idag har vi varit ledig.
De blev att provbaka macarons för första gången,  inte lätt men dom blev helt ok tillslut. Slängde även ihop wienerbröd i långpanna och maränger både vanliga och med bubbelgum smak.
Har även hunnit vara ute och busa, sett Alfons Åberg (den nya filmen), tvätta och sovit.  Allt de hinner man om man vakar 06.20. Imorgon ska jag provbaka biskvier men kommer inte ihåg vad fyllningen heter men jag återkommer om de.

Näe nu ska ja fortsätta se lite tv.
Ha en bra natt och sov gott
Puss A♡T+L

Kommentarer